♥ berita baik ♥

24 Mei 2011

Dilema- Bliz (lirik dan lagu)



tak sanggup melihat dirimu
dalam duka antara dua,
kaca dan permata

kau masih lagi mencari
cinta sejati mu
kau dibelenggu dilema

namun haruskah kau mencari,
walau ku disini
setia mencinta dirimu

kau menggenggam kaca
di tangan mu
tidakkah kau sedar permata
, hanya di depan mu

kau masih lagi mencari
cinta sejati mu
kau dibelenggu dilema

namun haruskah kau mencari,
walau ku disini
setia mencinta dirimu





Dream a Dream-Bliz (Lirik Dan Lagu)





every day every nite i've dreamed a dream,
a dream where my love escapes again,
every day,with just u n me, i've wanted to walk with u,
i will give up everything for u in order to love u,

for sometimes i was so exhausted in this world,
and sadly, i was all alone,

every day every nite i've dreamed a dream,
a dream where i'm wit u everyday,
today too i'm telling u,that i can't go a day without u,
i might by chance regret it,

for sometimes i was so exhausted in this world,
and sadly, i was all alone,
when i do,i'll call ur name to the skies,
so, im waiting for u,forever.




19 Mei 2011

Sepi Senjaku-Bliz

Keheningan...
gelap yang menyilu..
cahaya bawa menghiasinyaa..

sanubari...
cerah sang mentari..
menyulam bahagia..

kita berdua..
bagaikan malam dan siang..
kan bersama hanya pada waktu senja..

Oh kekasih..
kan ku menghiasi..
sepi senjaku..
bersamamu....

Oh tuhan satukanlah...
jiwa yang tak sehaluan..
namun hati kita sama dalam cinta...

Oh kita berdua...
bagaikan malam dan siang..
kan bersama hanya pada waktu senja...
yang suram..



Custom Glitter Text

Bebas- The Azenders (Lirik,Lagu,Video)






Ku memang
Bimbang perasaan ku ini tak pulih
Mimpi yang tak ku sedari
Derita rintihan suara yang dicari aku berlari

Bebaskan woo
Bebaskan aku dari kezaliman itu
Adakah kau mengerti
Bebaskan adakah kau akan mengerti

Dicaci dimaki tak dipeduli
Wajahmu membahasakan realiti
Tiada erti disini
Cuba-cuba kau rasakan
Ada engkau mencari mangsa perang
Terus terang mana hatimu

Bebaskan woo
Bebaskan aku dari kezaliman itu
Adakah kau mengerti

Perjuangan menentukan kita
Hati ketemukan semua
Peristiwa kemenangan kita
Yang menjadi pengangan

Bebaskan woo
Bebaskan aku dari kezaliman itu
Adakah kau mengerti



Custom Glitter Text

Aku Statik-The Times











Seusia malamku menantimu
Dihembus embun aku tersipu
Mungkinkah kau lupa temujanji kita
Kau gembira bersama teman-temanmu

Berlari-lari ku mencarimu
Selembut salju musim berlalu
Mengapa berubah sekelip mata
Hatiku gundah tiada terhingga
C/0

Kau umpama merpati putih
Patah sayapnya di udara
Kau umpama merpati putih
Patah sayapnya di udara
Merbahaya
p/s:
Pernah dinyanyikan oleh OAG

Custom Glitter Text

18 Mei 2011

150 Juta-Fynn Jamal (Lagu, Lirik, Video)






Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”

Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”
“Saya kenal sayang saya”

Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua



11 Mei 2011

Budak Paling Best Kat Sekolah

Ni Apesal citer pasal sekolah ni?? rindu kat sek ni ke??.. hahaha... Btw,bukan tu nak cakap but, nak bgtau ade budak paling best kat sekolahku dulu... nak tau kenape?? sebab dye best student STPM 2010 la... hehehehe


dy ni ha...




opps...

Minah Mane Ntah       Raihan     Faika                




Kitorang Pown Nak tumpang best dte jugak nie.. walaupown kitorang tak bapew best... hehe!


 eh2.... xtau nak cakap apew... Usha jela...
hahahahaha........... papew pown... saye rindu cikgu sume...
kawan2 apetah lagi... you all da best lah....

Yang Penting

I LOVE








06 Mei 2011

Kau Tipu Aku-Piring Hitam






pernah dulu kau kata
kau cintakanku
bertahun lama sanggup
kau menungguku..

Hati dan jiwamu
hanyalah untukku
Sumpah dan janjimu
menggunung untukku
ya ya ya ya

kau tipu aku,
kau tipu aku,
kau tipu aku

kau, kau tipu aku
kau tipu aku
tipu aku

kau curi jiwaku menggembirakannya
kau dakap hangatku
kau bahagiakannya..

Kau kucup bibirku
kau menikmatinya
kau peluk tubuhku
kau ceriakannya.
Ya ya ya ya

kau, kau tipu aku
kau tipu aku
kau tipu aku

kau,kau tipu aku
kau tipu aku
tipu aku

kini ku lihat engkau
berdua dengannya.
Tapi mengapa dia teman karibku

ketawa gembira
musnahkan jiwaku..
Kau hancurkan semua
saat manisku
ya ya ya ya

kau, kau tipu aku
kau tipu aku
tipu aku

kau, kau tipu aku
kau tipu aku
tipu aku....



05 Mei 2011

Jauhi Aku-Gensekii




Lepaskan diriku lupakan semua kenangan
Yang pernah kita cipta dahulu
Kau bukan milikku kau menodai cinta
Yang ku berikan padamu

(bridge)
Bila rasa ia tercinta
Aku bagaikan tak bernyawa
Sesaat masa ku sesali

(korus)
Jauhi aku hilangkan dirimu dari pandangan mataku
Dan ternyata kau bukanlah pilihan yang terbaik
Yang bisa dijadikan kekasih hati

Kau bukan yang dulu
Gadis idaman hati selalu ku pujuk
Ku tak akan bisa menjadi seperti apa yang kau minta


After Midnight- Yuna (Lagu dan Lirik)





After midnight I shall kidnap you from the world
And I'll keep you in my room
Hush now my love and hold my hand
After midnight I shall take you to a place
Where no one else should know of
Hush now my love and hold my hand

You are exactly where you supposed to be
And if they come for you
They would have to find me

Stay
Keep me awake
Keep me amazed
Only for today
Keep me dazed
My love is yours only

After midnight
I shall stay awake
And if you chose to close your eyes now
Hush now my love
I'll watch you sleep

You are exactly where you supposed to be
And if they come for you
They would have to find me

Stay
Keep me awake
Keep me amazed
Only for today
Keep me dazed
My love is yours only

Stay
Keep me awake
Keep me amazed
Only for today
Keep me dazed
My love is yours only





04 Mei 2011

Fobia Cinta-Nasrin




Pijakan kaki bagai tak terasa
Setiap kali lihat kau tersenyum mesra
Tapi hati masih tak berani lagi
Menghampiri

Denyutan jantung aku tergendala
Kerana hati aku berkata-kata
Jangan terkena untuk kali kedua
Kan sengsara

(korus)
Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta

Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima

(ulang korus)

Entah bila
Akan dapat percaya semula
Oh manusia yang kata
Cintai mereka
Adakah aku fobia cinta

(ulang korus)

Denyutan jantung aku tergendala





Penakut-Yuna (Lagu,Lirik,Video)






Tak semua kau rancang kan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya
jika aku mencintaimu juga
tidak adil tidak adil baginya

kau tak penah cuba memahami aku
cinta kau ucap kau tak penah tunjuk
dan bila tiba saat aku kehilangan
beban yang tak penah kau cuba ringankan

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya
jika aku mencintaimu juga
ini bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

Love Yunalist Zarai..



03 Mei 2011

Maknenye Dia Cinta Kita


Dalam kehidupan, kamu tidak sedar
apa yang dilakukan oleh seseorang
terhadap diri kamu merupakan satu
petanda yang dia mencintai kamu.
Dia tidak ingin kamu tahu secara
terus daripada mulut dia tetapi dia
menunjukkannya melalui perbuatan.
Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang
dilakukan oleh seseorang yang
menunjukkan bahawa dia mencintai
kamu.

1. Orang yang mencintai kamu tidak
pernah mampu memberikan
alasan kenapa dia mencintai
kamu . Yang dia tahu di hati dan
matanya hanya ada kamu satu-
satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki
teman istimewa atau kekasih, dia
tidak perduli! Baginya yang penting
kamu bahagia dan kamu tetap
menjadi impiannya .

3. Orang yang mencintai kamu selalu
menerima kamu apa adanya, di
hati dan matanya kamu selalu
yang tercantik walaupun mungkin
kamu merasa berat badan kamu
sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu
ingin tahu tentang apa saja yang
kamu lalui sepanjang hari ini , dia
ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan
mengirimkan SMS seperti
‘ selamat pagi’, ‘selamat hari
minggu’, ‘selamat tidur’, ‘take
care’, dan lain-lain lagi,
walaupun kamu tidak membalas
SMS nya , kerana dengan kiriman
SMS itu lah dia menyatakan
cintanya, menyatakan dalam cara
yang berbeza, bukan “aku CINTA
padamu”, tapi berselindung ayat
selain kata cinta itu.

6. Jika kamu menyambut hari jadi dan
kamu tidak mengundangnya ke
majlis yang kamu adakan, setidak-
tidaknya dia akan menelefon
untuk mengucapkan selamat
atau mengirim SMS .
7. Orang yang mencintai kamu akan
selalu mengingat setiap
kejadian yang dia lalui bersama
kamu , bahkan mungkin kejadian
yang kamu sendiri sudah
melupakannya, kerana saat itu ialah
sesuatu yang berharga untuknya.
dan saat itu, matanya pasti berkaca.
kerana saat bersamamu itu tidak
boleh berulang selalu.

8. Orang yang mencintai kamu selalu
mengingati setiap kata-kata
yang kamu ucapkan , bahkan
mungkin kata-kata yang kamu
sendiri lupa pernah
mengungkapkannya. Kerana dia
menyematkan kata-katamu di
hatinya, berapa banyak kata-kata
penuh harapan yang kau tuturkan
padanya, dan akhirnya kau
musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi
bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan
belajar menggemari lagu-lagu
kegemaran kamu , bahkan
mungkin meminjam CD milik kamu,
kerana dia ingin tahu apa kegemaran
kamu – kesukaan kamu
kesukaannya juga, walaupun sukar
meminati kesukaan kamu, tapi
akhirnya dia berjaya.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu
kamu mungkin sedang selesema,
atau batuk-batuk, dia akan sentiasa
mengirim SMS atau menelefon
untuk bertanya keadaan kamu –
kerana dia bimbangkan tentang
kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan
menghadapi ujian, dia akan
menanyakan bila ujian itu
berlangsung, dan saat harinya tiba
dia akan mengirimkan SMS ‘good
luck’ untuk memberi semangat
kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan
memberikan suatu barang
miliknya yang mungkin buat kamu
itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi
baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan
terdiam sesaat, ketika sedang
bercakap di telefon dengan
kamu , sehingga kamu menjadi
bingung. Sebenarnya saat itu dia
merasa sangat gugup kerana kamu
telah menggegarkan dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu
ingin berada di dekat kamu dan
ingin menghabiskan hari-harinya
hanya dengan kamu.

15. Jika suatu saat kamu harus pindah
ke daerah lain, dia akan sentiasa
memberikan nasihat agar kamu
waspada dengan persekitaran
yang boleh membawa pengaruh
buruk kepada kamu dan jauh.

16. Dihatinya dia benar-benar takut
kehilangan kamu, pernah dengar
‘jauh dimata, dekat dihati?’

17. Orang yang mencintai kamu
bertindak lebih seperti saudara
daripada seperti seorang
kekasih .

18. Orang yang mencintai kamu sering
melakukan hal-hal yang SENGAL
seperti menelefon kamu 100
kali dalam masa sehari. Atau
mengejutkan kamu di tengah
malam dengan mengirim SMS.
Sebenarnya ketika itu dia sedang
memikirkan kamu.

19. Orang yang mencintai kamu
kadang-kadang merindukan kamu
dan melakukan hal-hal yang
membuat kamu pening kepala.
Namun ketika kamu mengatakan
tindakannya itu membuat kamu
terganggu dia akan minta maaf dan
tak akan melakukannya lagi.

20. Jika kamu memintanya untuk
mengajarimu sesuatu maka ia akan
mengajarimu dengan sabar
walaupun kamu mungkin orang
yang terbodoh di dunia! Bahkan dia
begitu gembira kerana dapat
membantu kamu. Dia tidak pernah
mengelak dari menunaikan
permintaan kamu walau sesukar
mana permintaan mu.

21. Kalau kamu melihat handphone-nya
maka nama kamu akan
menghiasi sebahagian besar
INBOX-nya . Dia masih menyimpan
SMS-SMS dari kamu walaupun ia
kamu kirim berbulan-bulan atau
bertahun-tahun yang lalu. Dia juga
menyimpan surat-surat kamu di
tempat khas dan segala pemberian
kamu menjadi benda-benda
berharga buatnya.

22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri
daripadanya atau memberi reaksi
menolaknya, dia akan
menyedarinya dan menghilang
dari kehidupan kamu , walaupun
hal itu membunuh hatinya.

23. Jika suatu saat kamu
merindukannya dan ingin
memberinya kesempatan dia akan
ada menunggu kamu kerana
sebenarnya dia tak pernah
mencari orang lain, dia sentiasa
menunggu kamu .

24. Orang yang begitu mencintaimu,
tidak pernah memaksa kamu
memberinya sebab dan alasan,
walaupun hatinya meronta ingin
mengetahui , kerana dia tidak
mahu kamu terbeban dengan
karenahnya. Saat kau pinta dia
berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan
kamu, kerana dia benar-benar
mengerti apa itu cinta.
“Pernah adakah orang yang berbuat
seperti di atas kepada kamu? Jika
ada, jangan pernah mensia-siakan
orang tersebut … Kamu akan
menyesal melakukannya!”


Custom Glitter Text

02 Mei 2011

Ment0r?? Best kew??


Seriusly tak tengok lansung Mentor dari musim pertama sampai musim 4, 
bukan anti ke ape, tp, dah busy study sbelum2 nie.
so,ble mlm xdela tgk tv langsung
(time ku masih budak sekolah...)
=.= btol la xtipu p0wn..

Disebabkan sekarng dah xde study2
(sebab taun ni dah xjadi budak sekolah lagi).. 
Cube2 la tengok kan...
Tertarik jugak bila Noh Salleh jadi mentor
(salah satu sebab kenapa aku tengok mentor)

Btw,
Walaupun aku minat Noh,tp Xbermakna aku minat Ayish..
Tp,mlm tadi aku mcm xpercaya
yang aku tengok malam td ayish. Ade peningkatan..!!..
Ayish-Laskar Pelangi
Tapi dah xde rezeki, nak wat macamane kan??
Aku pun xmengundi
(cubela kalau undi 2 percuma,comfrm undi!!!)

Ada jugak kawan or komen yang aku bace kat Facebook
sokong dyorang semate2 sbb muke dyorg 2 cute,
c0me on guys!!!.. Nie pasal muzik,bukan pencarian model,
walaupun
Shiha 2 muke mcm Rossa
and Aiman mcm Aliff Aziz,
Aiman     Shiha

dyorg xpatt dilihat pada package 2.
Yg penting bakat menyanyi mantap!!..
Ni x, bile tanye,minat Ayish?
Dyorang jawab "tak,xhensem p0wn"
isy,... Aq bkan suruh tgk muke dy.. =.=
bakat la bakat!!...
(tapi muke Ayish macam Bruno Mars la...
Xperasan kew? Hehe!)
Beberapa hari lepas,aku ade bace blog iz-
dy kate
,
"  pengacara : Nas Ahmad tuh makin ngarut la .
apesal dye tetibe nak tanye yusri kat erra , dye ta pk ke erra da kawen ngan yg laen ?
still nak kenen kenen kan ?
cm suck ! privacy orang rite ?dok sebuk wat pa ."

tuhla beliau cakap
Memang sokong ngan u Iz, 
Bab Terlalu sensitif jangan dijadikan Gurauan
Tapi.... Bak Kata Orang,Buang yang keruh Ambil Yang Jernih
Peace!!!

Protege Mentor 5
Shiha   Ratnah  Aiman   Ayish  Iqa    Salma


SALMA
Setakat ni Dy ni Best! Sape stuju angkat Kening..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Haruslah anda tahu ♥