♥ berita baik ♥

29 April 2011

Babak Pertama - Drama Band ost Juvana (lagu dan lirik)







Babak pertama bermula
saat ku terlihat mu
Waktu seakan terhenti
terpinga mencari

Rasa yang takkan terungkap
tak pernah ku alami
Cuba aku mengerti

Korus
Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia,
dunia

Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu
akan ku jelajahi nanti

Oh…

Takkan ku menoleh lagi
walau gelapnya hari
Ku yakin akan temui
semuanya di sini

Walau ke mana kau pergi
tetap akan ku cari
Ku tak akan berhenti

Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia,
dunia
Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jelajahi nanti

Oh…




Custom Glitter Text

Lambat Layu- Gabba-Gabba Ost cita dan cinta (lirik dan lagu)



lihatlah...
awan bergerak laju
lihatlah..
Matahari menyerang pilu

masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu..

Masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak menunggu

pastikan..
Semua bergerak laju
janganlah tunggu-tunggu
lambat layu

masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak menunggu

masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
masa tak
masa tak menunggu
Masa tak menunggu

lambat layu...


Custom Glitter Text

27 April 2011

Beberapa Cara Berhenti Merokok

1. Selalu Berpuasa.
Amalan berpuasa dari pandangan islam ialah untuk mengawal nafsu dari melakukan maksiat. Apabila berpuasa, kita tidak dapat merokok sekurang-kurangnya 13 jam iaitu dari subuh hingga ke waktu maghrib. Walaupun masih berpelung untuk merokok pada waktu malam, jika kita selalu berpuasa, kita tidak hanya dapat menghentikan tabiat merokok tetapi kita juga dapat beribadah ke jalan Allah. Amalan ini boleh juga diamalkan oleh mereka yang bukan beragama Islam.



2. Berikan hadiah kepada diri sendiri.
Tetapkan satu habuan yang harus diberikan pada diri sendiri sekiranya tidak merokok untuk jangka waktu tertentu. Gunakan duit yang sepatutnya digunakan untuk membeli rokok itu untuk membeli habuan yang positif untuk diri anda sendiri. Ataupun sedekahkan sahaja duit tersebut. Tentu lumayan pahala yang bakal diperolehi nanti.



3. Luangkan masa terluang bersama anak & orang tersayang.
Seperti juga ibu bapa kita, tentu kita tidak mahu anak-anak kita merokok bila mereka dewasa kelak. Untuk mencapai matlamat ini kita haruslah menjadi contoh yang positif kepada mereka. Selalunya ibu bapa secara otomatik tidak akan merokok di hadapan anak mereka, terutama anak kecil. Tabiat meluangkan masa terluang dengan anak-anak ini secara tidak langsung dapat mengurangkan malah menghentikan tabiat merokok disambil mengeratkan hubungan kekeluargaan.


4. Aktif bersukan.
Individu yang aktif bersukan selalunya menitik beratkan kesihatan tubuh badan dan menghindari tabiat yang boleh merosakkan diri mereka. Pilih aktiviti sukan yang sihat dan lakukan dengan berkumpulan untuk menambah keseronokan dan motivasi diri.


5. Sibukkan diri dengan kerja amal dan sukarela.
Kita selalu lupa dan tidak bersyukur betapa bertuahnya kita mempunyai kesihatan yang baik. Kita seharusnya mengambil iktibar dari mereka yang dijadikan tidak sempurna atau berpenyakit yang merbahaya. Sertai program-program sukarela seperti di hospital dan persatuan kebajikan untuk melupakan tabiat merokok ini sambil mengambil iktibar dan bersyukur dengan kesihatan diri kita.

Renung2kan Dan Selamat Berubah

Baca Ni Pulak
Di Sebalik Rokok
Kesan Merokok
Kenapa Nak Merokok Lagi??


Custom Glitter Text

Di Sebalik Rokok



Walaupun dah banyak kesan jelas keburukan merokok,
tapi masih berjuta orang yang masih merokok.
di kotak rokok itu sendiri sudah terpampang gambar ngeri kesan perokok.
Namun masih ramai yang tidak ambil tahu.Malahan semakin enak menikmati
asap rokok yang boleh membawa maut itu.

Mungkin merokok boleh disamakan dengan perbuatan yang boleh
mengakibatkan terlahirnya anak luar nikah.
Walaupun mereka tahu akibatnya yang akan menyebabkan
penglibatan keluarga dan masyarakat,
namun ketagihan mereka untuk melakukan perkara tersebut mengatasi segala2nya.


Tahukah anda perbuatan anda menyebabkan anda dipandang serong?
Mungkin majoriti kamu mengatakan tidak
Sebab ramai dikalangan masyarakat Malaysia terlibat dengan perkara ini...
Tapi, kita mesti mempunyai perasaan ingin mengubah
diri sendiri menjadi yang lebih baik, betul tak???

Kesihatan penting untuk kita menjalani kehidupan dengan sempurna.

Tanpa rokok

- produktiviti meningkat
-risiko diserang penyakit kurang
-fizikal pastinya akan lebih sempurna
(bibir yang hitam dan gigi yang kuning pastinya akan mengurangkan
ketampanan dan kecantikan kamu bukan?)

Nak Tak Nak korang mesti mencuba berhenti merokok
untuk mengelakkan anda terperangkap dalam

=kegawatan ekonomi-rokok membazirkan wang

=kenaikan bil hospital-sakit jantung disebabkan rokok

=penurunan produktiviti-ingat!! Ade pihak yang akan bergembira
jika otak dan fizikal kita lemah. Mereka akan menguasai masyarakat kita... ISRAEL!!

Tanpa anda sedari penjualan rokok kepada masyarakat kita adalah
untuk menghancurkan kita sendiri..

Jadi, bila nak berhenti merokok????

Renung2kan dan selamat berubah..



Baca Yang Ni Pulak


Kesan Merokok
Kenapa Nak Merokok Lagi??

Custom Glitter Text

Kesan Merokok!!!

Tembakau merupakan faktor risiko untuk sekurang-kurangnya 25 jenis penyakit

Kanser pundi kencing

Kanser perut

Kanser usus dan rahim

Kanser mulut

Kanser Esofagus

Kanser tekak

Kanser pankrias

Kanser payudara

Kanser paru-paru

Penyakit saluran pernafasan kronik

Strok

Kereputan tulang (osteoporosis)

Penyakit jantung

Kemandulan

Putus haid awal

Melahirkan bayi yang cacat

Keguguran bayi

Mati pucuk

Bronkitis

Batuk

Penyakit ulser peptik

Emfisima

Otot lemah

Penyakit gusi

Kerosakan mata



Nak Jadi Macamni Ke??
Renung-renungkan dan selamat berubah...

Custom Glitter Text

Kenapa Nak Merokok Lagi??


Mungkin sesetengah perokok tidak tahu apa yang ada dalam sebatang rokok yang boleh membahayakan kesihatan dan sekaligus menyebabkan MATI CEPAT!!

nak ke??!

Rokok terbuat dari tembakau yang mengandung 4000 unsur bahan kimia

diantaranya :

Nicotine,

CO,

NO,

HCN,

NH4,

Acrolein,

Acetylene,

Benzaldehyde,

Urethane,

Benzene,

Methanol,

Coumarine,

Etil kattehol - 4 ,

Ortokresol ,

Perilen,

dan macam2 lg.



Bahayanya jadai seorang perokok aktif kerana akan mendapat

kanser hati ( 87 % ) ,

Bronchitis chronic ( 82 % )

dan boleh menyebabkan kematian .


Begitu juga dengan perokok pasif (hanya menghidu asapnya saja )

akan mendapat akibat yang sama .


Apabila seorang perokok menghentikan aktiviti merokoknya selama :


1. 20 saat tidak merokok

: dikatakan tekanan darahnya akan normal.


2. 8 jam tidak merokok

: kandungan Oksigen dalam darah akan normal .


3. 48 jam tidak merokok

: nikotin yang ada dalam tubuh tidak terditeksi

dan deria rasa akan lebih baik.


4. 12 minggu tidak merokok :

sirkulasi darah lancar.


5. 9 bulan tidak merokok :

gangguan pernafasan seperti batuk dan asma akan hilang,

:fungsi hati akan lebih

aktif 5-10 %.


6. 5 tahun tidak merokok :

risiko terkena serangan jantung akan lebih kecil berbanding seorang perokok.


7. 10 tahun tdk merokok :

risiko terkena serangan jantung sama dengan yang tidak merokok ( sihat sejahtera ).


So.. Jangan hisap rokok!!


Renung2kan dan selamat berubah..





Custom Glitter Text

Disisimu- Bagak (Statik)










 Download kat sini
aku kan tetap disisimu
bila kau perlu ku
kan tetap disiimu
bila kau rindu aku

aku kan tetap bersamamu
bila kau perlu aku
kan tetap bersamamu
bila kau rindu aku

bila kita bersama
rasa bagaikan raja
indahnya
dunia ciptaan kita
owh tetap disisimu

walaupun tiada jasadku
ku tetap disisimu
walaupun terbangku jauh
ku tetap disisimu

walaupun tiada
jasadku di sisimu
walau terbang jauh
ku tetap disisimu
aku kan tetap disisimu
bila kau rindu aku





Custom Glitter Text

25 April 2011

When You Were 16-Bliz



The glances of your eyes
It makes you feel so lovely
The sweetness in your smiles
A wonder of eternity

I feel so down and blue
When you walk out of my life
I feel so honesty, in loving you

Days goes by and past
Years by years they past through
Thou love seems they don't last
But still i hold my love for you

I feel so down and blue
When you walk out of my life
I feel so honesty, in loving you

Baby I love you
Baby I love you
Baby I love you



Syurga Lebih Menyayangimu-Bliz (Lirik,Lagu dan video)









Seikhlas hati ini, hanyalah untuk mu
Akan ku sinar bahagia, dari ku untuk mu
Tanpa mu, tak mampu ku berdiri
Untuk menjalani hidup penuh duri
Hati ku, tuhan saja yang tahu
Kesepian ini..

Kasihku, aku cinta pada mu
Namun syurga lebih menyayangi mu
Haruskah aku menemani mu..

Seindah pelangi yang, menyinari awan
Ku tahu, kau tetap kan di situ
Untuk ku selamanya..

Kasihku, aku cinta pada mu
Namun syurga lebih menyayangi mu
Haruskah aku menemani mu..





Mimpi Yang Mati-Bliz







Tak sengaja genggaman ku terbuka
Lantas ku gapai bintang yang berjuta
Bintang yang kuimpikan menerangi
Takkan ku biarkan berlalu pergi

Andai benar kau menjadi milik ku
Mencintaimu menjadi sumpah ku
Namun jika hadir mu satu mimpi
Aku rela tidur sepanjang hari

Korus
Ku tunggu mentari di hujung siang
Tak ku sangka awan hitam menjelang
Sumpah ku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi mimpi yang mati

Genggaman tangan ku terbuka sepi
Mendambar diri mu satu ilusi
Bintang yang ku gapai tak berpanjangan
Hadir mu di dunia hanya pinjaman

Ku tunggu mentari di hujung siang
Tak ku sangka awan hitam menjelang
Sumpah ku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi mimpi yang mati


Ganazz tuh... hehe



20 April 2011

Lutsinar-Joanna & Co




Oh! Lihatlah,
Ku seperti lutsinar,
Sedarkah kau ku masih disini
Dunia ini tak lengkap tanpa hadirmu,
Hanya uji perjalanan ku,

 Mungkinkah kita akan bersama
Bila adanya lagu ini,
Ku Menanti selama-lamanya
Bila akhirnya cinta kau dan dia.

Kau hidupku,
Tawa bahagiaku,
Ingin selalu bersamamu,
Dunia ini tak lengkaptanpa hadirmu,
Hanya uji perjalanan ku.

Mungkinkah kita akan bersama
Bila adanya lagu ini,
Ku Menanti selama-lamanya
Bila akhirnya cinta kau dan dia.


Hati perih,
Seksa,
Ku tak berday....
perih,
Seksa,
Ku tak berdaya lagi.

19 April 2011

Miko- Joanna & Co



Apa katamu jika aku buat mu ketawa?
Apakah engkau akan berikan belain kasih mu?
Lihatlah perarakan aku dengan perhiasan,
Aku cuma ingin menarik hati si dia yang tampan.

Korus
Obliknya hidupku,
Oh bila kau sengaja buat tak tahu,
Mengapa engkau tak bermanja?
Pudar warna hatiku,
Oh bila kau cuba lupakan diriku,
Ku mampu bergantung padamu.

Apakah aku tersalah langkah?
Dan ku masih tak sedari,
Khayalan ku tentang dirimu makin melemahkan,
Lelah gelisah diri ini dan ku selalu tunggu.
Aku cuma ingin menarik hati si dia yang tampan.

Ulang korus



Menunggu Dirimu- Nadia's Picture Show





Semuanya akan berakhir
Kiranya kau kan mungkir
Tetapku menunggu mu
Untuk kau terus berfikir

Jangan kau anggap ini semuanya
Hanya mimpi yang tak berharga
Jangan kau hampa tentang isinya
Kenangan yang telah kita bina

Hanyaku yang inginkan semua
Untuk kita terus berdua

Ku kan terus tersiksa
Kiranya aku tetapkan menunggu dirimu

Harusku menahan semua kisah cintaku
Jauh, jauh….
Jauh…

Semuanya kan berakhir
Kiranya kau kan mungkir
Tetapku menunggu mu
Untuk kau terus berfikir

Jangan kau anggap ini semuanya
Hanya mimpi yang tak berharga
Jangan kau hampa tentang isinya
Kenangan yang telah kita bina

Hanyaku yang inginkan semua
Untuk kita terus berdua

Ku kan terus tersiksa
Kiranya aku tetapkan menunggu dirimu

Harusku menahan semua kisah cinta....


18 April 2011

SENARAI LAGU BUNKFACE updated





Through My Window




Situasi


Revolusi


Extravaganza


Dunia

Soldier


High School Rocker

Fine


Tired Mission




Silly Lilly


You And Me


P/s: Paling besttttt!!!!!!!!


Escape Dance

Minute To The End

Hyper Killer


Lands Of Hope


Bunk Anthem

Di mana kan ku Cari Ganti

(Aizat, Vince, Atilia, Dayang Nurfaizah, Stacy,

Bunkface, Ning Baizura, KRU, Shahir, Azlan, Ella, Jaclyn Victor)




Prom Queen




Jatuh




More



Panic




Agenda Jahiliyah




Kita Perang Kita Menang



Supernova




The Insider




Bunk Not Dead




In Another Life




Rentak Laguku




Anugerah Syawal





P/s: Love Bunkface


14 April 2011

Lament-Devotees







You
You like to live
like to believe
Essence of life is fun
Want
Want to pretend
The life that you live
Has no guiding hands and you

Jumped into the monies
And never looked back
Moved away from righteousness
You want it all
And don't care if you fall
You wanna see the world
You wanna be the world

Try
Try to believe
The reason to live
Eternal compassion
You'll feel it deep within inside of you

Grasp
The chance to live
A new life
A new beginning
But you

c/o

Why
Do you throw life away
Don't you wanna be among
The ones who faught for the truth
When you eyes were blinded
By the taste temptation in your life
Then tell me why must you





13 April 2011

Peribadi- The Azenders





Seruan bergema lagi
Peribadimu yang bermakna
Tiupan angin menyeru
Ku serah diri padamu
Kepadamu

Luah gelisah ku pendam
Atas nama yang ku bimbang
Kelemahan ku menyerang
Perbuatan ku dihalang
Dihentikan

Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Keraguan ku menyepi
Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Ini realiti

Seruan aku menantikan kesedaran

Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Keraguan ku menyepi
Biar hatiku cari
Peribadi sendiri
Gelisah ku sedari
Ini realiti

Ladies And Gentlemen-Azenders




Suffocate,
Misguided stories faith
In a case
Restless hearts and masquerades…
The city lights
And shine as a war to kill
Live or die
In our hands we shook goodbye
My lullaby

Korus
Ladies and gentleman
On your bikes tonight and ride
Fight back don’t look back
We are the chosen ones
Lovers and haters
This is a landscape of a lie

Story line
Troubles the little mind
With a sign
Moment said were just in time
The sound of shooting guns
And the crying sons
Keep in mind story line its time to shine
Its time to shine

And the chosen one is another son.

Ladies and gentlemen.... 4x)




Tips untuk menjadi teman sejati


Ingat 2 perkara
Lupakan 2 perkara

2 Perkara yang perlu diingat


--kebaikan orang kepada kita--

walaupn org tu hanya mmbuat kita tersenyum.
Sekurang2nye org 2 dah buat kita kurangkan stress right?
-kalau kita ingat kebaikan yang mereka pernah buat kat kita,
mesti kita akan berterima kasih pada mereka..
Barulah kita dikatakan orang yang pandai mengenang jasa...
Ingat... say Thanks.....


--Kejahatan kita pada orang lain--

-orang yang tak pernah mengaku kesalahannya
mestilah dikatakan bongkak dan tak sedar diri kan?..
Untuk jadi seorang kawan yang baik
,seharusnya kita tidak lupa kesalahan yang pernah kita buat pada seseorang..
Dan jangan lupa memohon maaf pada mereka.
Jadikan yang buruk sebagai pengajaran. Elakkan kesalahan itu berulang
d0nt f0rget.. 'So sorrry..... '


Then,

2 Perkara Yang sepatutnya kita lupakan ialah



--Kebaikan kita kepada orang--

Kalau kita asyik ingat segala kebaikan yang orang buat kat kita,
nampak sangat kita ni tak ikhlas nak tolong orang.
tu yang boleh menyebabkan kes ungkit mengungkit..
tak cooll... biar ikhlas k....

--Kejahatan orang pada kita--

Jangan diingat-ingat... Kan ade yang akan balas di akhirat nanti.. :-)
Kalau ade perselisihan faham cepat2 la selesaikan.. jangan berdendam...
tak baik....







07 April 2011

Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 2010)

MASA : 9:00pm
TARIKH: 3April 2011


PENGACARA
Raja Azura
Zizan Raja Lawak


Syarifah Shahira














PERSEMBAHAN

Lan Type Writer-Jeritan Batinku
Kalau Berpacaran-Ana Rafalli,Suhaimi Meor Hassan dan Ultimet
Dua Insan Bercinta With Ella
Siti Nurhaliza-No body

Gadis Semasa,Penakut,dan Sebenarnya
Hujan- Muda









ANUGERAH






Artis Duo berkumpulan popular

6ixthsense





Pelakon tv wanita popular

Fasha Sandha




Penyampai radio lelaki popular
Faizal Ismail



Artis komedi wanita popular
Noor Khiriah



Penyanyi nasyid popular
Rabbani




Pengacara tv lelaki popular
Aznil Haji Nawawi




Artis baru lelaki popular
Shahir



Penyampai radio wanita popular
Fara Fauzana




Pelakon tv lelaki popular
Remy Ishak
 





Pengacara tv wanita popular


Fara Fauzana





Artis komedi lelaki popular
Zizan Raja Lawak





 Penyanyi lelaki popular
Faizal Tahir






 Pelakon filem wanita popular
Lisa Surihani





 Artis baru wanita popular
Ana Rafali





 Pelakon filem lelaki popular

Shaheizy Sam




Penyanyi Wanita Popular

Yuna


BINTANG PALING POPULAR
2010


Shaheizy Sam



Nama
Shaheizy Sam Abd Samad
UMUR
29 Tahun
(4 September 1982)
ASAL
Petaling Jaya,Selangor
FILEM
Adnan Sempit, Evolusi KL Drift 2, Jangan Pandang Belakang Congkak, Syurga Cinta dan Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam,Ngangkung,Kongsi


Lihat:











Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Haruslah anda tahu ♥