♥ berita baik ♥

13 September 2011

First Week di UMT


Saat kaki menjejak bumi Terengganu…. …

 mata memandang teruja bercampur sayu…
Tempat jatuh bangun ditinggal untuk meneruskan perjuanganku…

Haha… ayat aku…
sampai je kat Universiti Malaysia Terengganu terpamer wajah2
fasilitator yang comel2… haha…
Macam biase kedatangan pelajar baru disambut dengan 
minggu orientasi atau Minggu Jalinan Mesra.. 



Baru aku tau, Rupa2nya Kuala Terengganu macam2 ade….. antara yang gempak
  •    KLCC
  •   ICT
  •  LRT
Caya tak? Caya tak?...  haha… memang femous 3 bende nie name panjangnye
  •   Keropok Lekor Cicah Colet (KLCC)
  •  Ikan Cicah Tepung (ICT)
  •  Ladang Roselle Terengganu (LRT)
Gempak x? gempak x? haha…
Pape pun aku kena memandaikan diri menggunakan  loghat Terengganu dan Kelantan  sebab 50% pelajar Universiti ni berasal dari dua negeri nie… susah gile nop pahey diorang cakap, jadi macam orang pekak dah aku… ahahha…

ape-ape pun Banyak benda yang aku belajar dari program nie… antara kata2 hikmat yang aku masih ingat ialah kata2 yang disampaikan oleh Presiden MPP, kata2 tu berbunyi macam nie,

Jika anda ingin kegembiraan selama satu hari,
Berfoya-foyalah sehari itu.
Jika anda mahu kegembiraan selama satu minggu,
Pergilah bercuti.
Jika anda mahu kegembiraan selama setahun,
Bercucuk tanamlah, dan anda akan mendapat hasilnya.
Dan, jika anda ingin kegembiraan untuk selama-lamanya,
Bangunkanlah manusia dengan ilmu..

Aku dapat belajar satu lagu cute... tajuk lagu nie.. "Kami Sayang Fasi"






ni mycourse mate


Alya                 Aten                            

muke dye nie sebijik macam muke kakak aku... huhu...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Haruslah anda tahu ♥